Ku saksi kematian itu, kutangisi segala dosaku…


Sesungguhnya Ya Allah,

Engkau benar.

JanjiMU benar.

Syurga itu benar.

Neraka itu benar.


Aku melihat kematian sahabatku…

Di saat itu aku takut Ya Allah…

Aku terlalu takut sehingga sebak rasa di dadaku…

Aku terlalu takut sehingga mengalir airmataku…

Aku terlalu takut sehingga teresak-esak tangisku…

Aku terlalu takut dengan hakikat itu…

 

Apakah kesudahan hidupku nanti…

Apakah nasibku setelahku mati nanti…


Adakah aku akan mendapat redha dan syurgaMu

Ataukah aku dimurkai dan dibenci olehMu.

Aku mohon padaMu, keampunan dan belas kasih dariMu…

 

Ya Allah…

 

Sahabatku pergi dengan tiba-tiba,

Dalam keadaan baik tidak disangka-sangka.

Permudahkanlah urusannya.

Kerana mungkin pengakhiranku juga begitu….

 

Ampunkan aku Ya Allah,

Berilah kematian dan pengakhiran yang baik buat diriku…

Berilah ketenangan dan kemudahan bagi orang yang akan menguruskanku…

Berilah aku kelebihan mati Syahid dijalanMu.

Matikanlah aku dalam keadaan memperjuangkan agamaMu.

Matikanlah aku sebagai salah seorang yang menjulang agamaMu.

Kerna aku terlalu rindu bertemu idolaku, saat itu sangat-sangat aku tunggu.

Pasti mengalir airmataku jika Engkau izinkan aku bersama kekasihMu,

Kerna ku tahu beban dosa dan kesalahanku.

Astaghfirullah…

Aku sangat-sangat mengharap belas dan redhaMu ya Allah…

 

Ampunkanlah dosa-dosa ibubapaku…

Ampunkanlah dosa ahli keluargaku…

Ampunkanlah dosa sahabat-sahabatku…

Kerna ku tahu mereka juga takut padaMu.

 

Amin…

Amin ya Rabbal ‘Alamin, ya Sami’ul ‘Alim….

Published in: on Oktober 22, 2010 at 5:22 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://drrazi.wordpress.com/2010/10/22/ku-saksi-kematian-itu-kutangisi-segala-dosaku/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 KomenTinggalkan komen

  1. […] Ku saksi kematian itu, kutangisi segala dosaku… Sesungguhnya Ya Allah, […]

  2. […] Ku saksi kematian itu, kutangisi segala dosaku… Sesungguhnya Ya Allah, […]

  3. berita ni ade dalam surat khabar metro hari sabtu …
    semoga rohnye dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan org yg soleh.


Tinggalkan komen