Takde sape di sini-3hari. huhu…


InsyaAllah perginya hamba untuk menuntut ilmu.

Hidup ini takkan sempurna rasanya jika ilmu didada tidak berganda. Mengenang wahyu pertama, kita disuruh membaca-signifikan kepada menuntut ilmu. Jadi marilah kita bersama-sama berusaha bersungguh-sungguh untuk menuntut ilmu, supaya memberikan dimensi dan pandangan baru dalam setiap inci kehidupan. Supaya hidup ini lebih cerah. Supaya hidup ini lebih yakin. Supaya hidup ini lebih sempurna. Menjadi bekal untuk kita jawab ‘di sana’.

MENGHAYATI MAKNA KEHIDUPAN, MENGENAL HAKIKAT TUHAN.

Seminar berkaitan ajaran-ajaran sesat yang akan berlangsung di Jakarta. Atau mungkin lebih tepat, di kota Bogor, untuk 3hari dan 3 malam. Di samping beberapa aktivit-aktiviti ‘outbond’. Biasalah kehidupan, mesti diselang-selikan dengan rehat dan hiburan yang memanfaatkan. Hehe… Dan kepada teman-teman Bandung, aktiviti ini bebas dan terbuka untuk semua. Maaf jika ada yang tidak mengetahuinya, tapi kalau anda baca ‘iklan’ ini sebelum asar petang hari ini, hubungilah khalis. Katanya masih banyak lagi tempat kosong. Kebanyakan tak mahu pergi kerana masalah keuangan. Hmm….harta bukan segala-galanya tetapi kebanyakan sesuatu takkan diperolehi tanpa harta. Dunia….Dunia…

Semestinya penggandaan ilmu akan selaras dengan perluasan amal. insyaAllah…Chaiyyok2!! Bismillahi tawakkaltu ‘alallah…

Rinduilah daku,

Saudaramu….. Cewah! Hehe, gurau je sahabat-sahabat…=p

Advertisements
Published in: on Jun 26, 2008 at 6:13 am  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://drrazi.wordpress.com/2008/06/26/takde-sape-di-sini-3hari-huhu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 KomenTinggalkan komen

  1. waalaikumussalam Dr. Radzi! 🙂
    A-lillah sihat2 aja d sini. Ko pun apa kurangnya.Apa khabar d sana?Ko d Universiti mana yer? UGM ke?

    Right.Each n everyone of us has our own roles.Berjuang dengan kefahaman dalam ruang dan kempampuan yang masing2 miliki. Hari ini kita berjuang bukan jaminan bahawa kita akan terus berjuang sampai mati.Syaitan dan nafsu sentiasa ada untuk memesongkan kita. Paling penting, jangan lupa bahawa istiqamah adalah satu tuntutan..

    Fastaqim kama umirt…

    Binnajah.

  2. salam.
    razi,aku link blog ko tau…

  3. salam..

    saudari radzi, lupa plak nk tnya psl program di puncak hari tu.. camne?? best tak??

  4. salam sdr, saya nk link blog ni eh..makasih 🙂


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: