“CINTA” dan HIBURAN


Dira (bukan nama sebenar): Shooting ek?????

Elis (nama sebenar dah, cuma takde binti je) : Dating ek?????

Radzi (di dalam hati) : MAKAN LAA…..pergi makan pon sorang-sorang je tau, sian saya takde awek teman saya…sob3….

***di dalam hati so bolehla OVER sikit. Ha ha ha.=p

Mungkin Dira pernah ternampak saya memegang camera mengambil gambar, jadi meneka saya akan membuat penggambaran di mana-mana jua saya berada. Tetapi malam ini saya hanya keluar makan sahaja, berehat dari meng’edit’ video Palestin sempena Program Palestin anjuran IMAN.

Masih baru di dalam dunia “penerbitan dan multimedia”, pening kepala dibuatnya memikirkan bagaimana mahu ‘mencipta’ suatu video yang ‘bernyawa’. Yang mampu berkata-kata kepada pendengarnya, yang mampu berbicara pada yang menontonnya. Saya harus pandai membahagi masa antara MINAT dan TANGGUNGJAWAB.

Takut nanti ditegur lagi oleh Elis dengan sindiran yang menghiris,

“ Abang Radzi, sibuk buat benda lain ni thesis dah siap ke???” Oh, pedihsss….

Namun jika minat dan tanggunjawab sudah bersatu, setiap masa dan waktu tidak boleh dibiarkan berlalu. Jadual harus diatur, keutamaan harus diukur, MINAT boleh dicampur, TANGGUNGJAWAB boleh digembur.=)

Suatu ketika dahulu….

Ketika umat memuja sihir, MUSA datang mengubah taqdir.

Musa A.S. tidak mempunyai sebarang ilmu yang memukau, namun dengan aqidah yang sahih, beliau diberi MUKJIZAT berkaitan dengan ilmu sihir.

ORANG AWAM MUNGKIN TIDAK FAHAM, TETAPI PADA PANDANGAN PARA PESIHIR….

“INI PASTI BUKAN DARI MANUSIA, INI PASTI KERJA ‘SUATU KUASA AGUNG’, INI PASTI KERJA TUHAN.”

Suatu ketika dahulu…..

Ketika umat mahir mengubat, ISA datang mengubah hakikat.

Isa A.S. tidak ber’genetik’kan bapa kandung, seorang manusia yang lahirnya istimewa, juga diberi MUKJIZAT mendekati ketaksuban umat.

Umat taksub dengan perubatan, dia datang membawa keajaiban.

ORANG AWAM MUNGKIN TIDAK FAHAM, TETAPI PADA PANDANGAN AHLI PERUBATAN….

“INI BUKAN KERJA MANUSIA. MANUSIA TAK MAMPU  MEMBERI NYAWA. INI PASTI KERJA TUHAN, INI PASTI DARI SANG AGUNG”

Namun kebodohan menandingi kebijakan, manusia biasa itu dianggap tuhan…

Suatu ketika dahulu…..

Ketika umat pakar bersastera, MUHAMMAD datang membawa perkataan tuhannya.

Muhammad S.A.W. tidak tahu menulis dan membaca, namun mengungkapkan kata-kata dan nasihat yang penuh makna. Ini MUKJIZAT nabi kita yang mulia.

ORANG AWAM MUNGKIN TIDAK FAHAM, TETAPI SIAPA YANG MENGENAL NABI….

“INI BUKAN TULISAN DIA. INI BUKAN KATA-KATA DARINYA, INI PASTI DARI YANG MAHA ESA, INI PASTI DARI YANG MAHA MENCIPTA”

Di saat ini…..

Ketika umat leka dengan ‘cinta’ dan hiburan,

saya ingin mencari MUKJIZAT tuhan, mahu menarik mata dan hati insan….

Bukanlah niat untuk jadi insan pilihan, tetapi hanyalah mahukan kebaikan dapat dikongsikan…

Agar manusia kembali menghayati makna kehidupan, kembali mencari hakikat ketuhanan.

ACTION!!!

“Orang sekarang suka betul bab CINTA.”

“Orang sekarang suka betul dengan HIBURAN.”

“Macam mana nak ubah ni???”

Saya akhiri dengan serangkap pantun….

Saya datang membawa CINTA,

Cinta saya sambil BERHIBUR.

Filem saya untuk semua,

Jangan lupa digembar-gembur.=p

Nantikan!

Published in: on Mac 31, 2010 at 12:23 am  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://drrazi.wordpress.com/2010/03/31/cinta-dan-hiburan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 KomenTinggalkan komen

  1. pedas ek? len kali jangan lupe bawak kicap, kurang sket pedas~ hahaha

    skrip yg ko bawak gi klas tu ke yg ko nak shooting?

  2. ‘alice’, tak pedasla, pedis…haha

    a’ah. nape? ada apa2 komen? (padaha satu grup tutorial je pon, nak jugak tanye kat cni. hehe…)

  3. urmm…. urmmmm… [malu2]

    watak aku sbagai awan ataw pokok still on tak? hahahhahaaa~

    • ooh…nak blakon upenye…
      nanti2, nanti aku wat satu citer laen bagi ko jadi heroin ek?
      tajuk die “diriku sebatang tiang letrik”, okeh? ngee….=p

  4. ko mmg xda keje la bro…haha!

    ape pun, usaha yg baik. 🙂


Tinggalkan Jawapan

